زندگی نامه کامل مهتاب کرامتی در ادامه مطلب

ساخت وبلاگ
مهتاب کرامتی (متولد ۲۵ مهر ۱۳۴۹ در تهران) بازیگر زن سینمای ایران است. او در بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن مکمل را برای بازی در فیلم بیست به دست آورد
مهتاب کرامتی درسال ۱۳۴۹ متولد شد و تحصیلاتش را در رشته میکروبیولوژی با مدرک کارشناسی از دانشگاه آزاد اسلامی به پایان رساند. دوره را در کلاسهای آزاد بازیگری می گذراند و همان جا برای ایفای نقش هلن در فیلم - مجموعه مردان آنجلس انتخاب می شود.

کرامتی با همین مجموعه شناخته می شود ولی نمی تواند از این موقیعت استفاده مناسبی کند . سال ۱۳۷۷ در مردی از جنس بلور به کاگردانی سعید سهیلی ایفای نقش می کند که نمی تواند درخششی برایش محسوب شود . سال پس از آن در فیلم مومیایی ۳ و مرد بارانی بازی می کند . اولین فیلم کمدی خوش ساخت با بازی پرویز پرستویی بود که جای کار چندانی برای او به نقش یک دلال عتیقه نداشت و دومین فیلم به کارگردانی ابوالحسن داوودی با بازی ابوالفضل پور عرب بود که در آن ایفاگر نقش یک وکیل بود . کرامتی برای همین کاندیدای دریافت جایزه از هجدهمین جشنواره فیلم فجر می شود . سال ۱۳۷۹ را درحالی به پایان برد که یک مجموعه تلویزیونی و یک فیلم سینمایی را به کارنامه اش اضافه کرده بود.

مریم مقدس باز هم یک اثر تاریخی مذهبی به کارگردانی شهریار بحرانی بو.د که به صورت فیلم /مجموعه تلویزیونی ساخته شد و بهشت از آن تو تجربه ای متفاوت از علیرضا داوود نژاد بود که بازی خوب کرامتی به آن جلوه داد. سال ۸۰ تنها به بازی در مجموعه تلویزیونی خاک سرخ می پردازد که اولین تجربه تلویزیونی حاتمی کیا محسوب می شود . او نقش یک زن جنوبی که به دنبال دخترش می گردد برای دومین بار رویاروی پرویزپرستویی قرار می گیرد که شاید تا به امروز بهترین بازی کرامتی در یک اثر محسوب می شود . پس از در سال ۸۱ در اکشن ملاقات با طوطی همراه با ماهایا پطرسیان و محمد رضا فروتن ظاهر می شود که دومین همکاری او علیرضا داوودنژاد محسوب می شود . شاه خاموش در سال بعد به کارگردانی همایون شهنواز تجربه ناموفقی تاریخی بود و نتوانست هیچ موفقیتی چه از لحاظ تجاری و چه از لحاظ هنری برای او در پی داشته باشد. هشت پا حاصل سومین همکاری او با علیرضا داوود نژاد می باشد. پس از آن در همکاری با سیروس الوند رستگاری در هشت و بیست دقیقه رابازی می کند که در آن باشهاب حسینی و بهرام رادان همبازی است.
فيلمشناسي مهتاب كرامتي

1. مردی از جنس بلور (سعید سهیلی - ۱۳۷۷)
2. مومیایی ۳ (محمدرضا هنرمند - ۱۳۷۸)
3. مرد بارانی (ابوالحسن داودی - ۱۳۷۸)
4. بهشت از آن تو (علیرضا داودنژاد - ۱۳۷۹)
5. ملاقات با طوطی (علیرضا داودنژاد - ۱۳۸۲)
6. شاه خاموش (همایون شهنواز - ۱۳۸۲)
7. هشت پا (علیرضا داودنژاد - ۱۳۸۳)
8. رستگاری در هشت و بیست دقیقه (سیروس الوند - ۱۳۸۳)
9. حس پنهان (مصطفی رزاق کریمی - ۱۳۸۵)
10. پاداش سكوت (مازیار میری - ۱۳۸۵)
11. آدم (رضا کاهانی - ۱۳۸۵)
12. زن ها فرشته اند (شهرام شاه حسینی - ۱۳۸۶)
13. آتش سبز (محمدرضا اصلانی - ۱۳۸۶)
14. ترديد (واروژ کریم مسیحی - ۱۳۸۷)
15. دوزخ برزخ بهشت (بیژن میرباقری - ۱۳۸۷)
16. بیست (عبدالرضا کاهانی - ۱۳۸۷)
17. شبانه روز (کیوان علی محمدی امید بنکدار - ۱۳۸۷)

مجموعه هاي تلويزيوني

1. مردان آنجلس (مجموعه - فرج الله سلحشور - ۷۷-۱۳۷۶)
2. مریم مقدس (مجموعه - شهریار بحرانی - ۱۳۷۹)
3. خاک سرخ (مجموعه - ابراهیم حاتمی کیا - ۸۰-۱۳۷۹)

 

داستان خفن عکس های اونجوری فیلم باحال اس ام اس...
ما را در سایت داستان خفن عکس های اونجوری فیلم باحال اس ام اس دنبال می کنید

برچسب : زندگی نامه مهتاب کرامتی"عکسهای خفن مهتاب کرامتی"عکسهای جالب مهتاب کرامتی"بیوگرافی مهتاب کرامتی"همه چیز درباره مهتاب کرامتی"کرامتی"فیلم های مهتاب کرامتی", نویسنده : lord sinderela بازدید : 1532 تاريخ : دوشنبه 25 دی 1391 ساعت: 17:52